Backoffice & leveranschef till Kinnarps i Malmö

Nu söker vi en proaktiv och operativ Backoffice & leveranschef med fokus på ledarskap och coaching. Tjänsten är på heltid och placerad i Malmö. Vill du få en viktig roll i Kinnarps fortsatta utveckling och expansion i Skåne? Vill du arbeta kundorienterat både operativt och med utvecklingsprojekt inom backoffice och leveransområdet? Har du ett genuint intresse för ledarskap och utveckling av dina medarbetare? Då kan detta vara jobbet som du söker. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en utvecklande och kvalificerad tjänst med fokus inom backoffice och leveranser samt inom ledarskap och utveckling av processer och rutiner. Tjänsten innebär förutom ett personalansvar även ansvar för schemaläggning/planering, rekrytering och arbetsmiljö. Till din hjälp har du 15 medarbetare som arbetar med:
• Backoffice (order, inköp, fakturering, reklamationer m m)
• Leveransplanering
• Servicemontörer

Vissa resor ingår i Skåne då du har 11 medarbetare i Malmö, 2 i Helsingborg och 2 i Kristianstad.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
• Leda, coacha och utveckla medarbetarna.
• Ansvara för backoffice-verksamheten.
• Säkerställa att leveranser från lagret och montering sker enligt kundönskemål.
• Personalplanering baserad på behövd kapacitet, leveranstider och budget.
• Information till och kommunikation med medarbetarna.
• Vidareutveckla processer och rutiner samt IT-stöd som kan leda till kostnads-, tidsbesparingar och/eller värdeförbättring.
• Kvalitetssäkring och uppföljning av kundnöjdhet
• Rekrytering, medarbetarsamtal, arbetsmiljö och säkerhet.

Du rapporterar till Supply Chain Manager för det svenska säljbolaget och till Försäljningschefen för Malmö.

UTBILDNING/ERFARENHET
Vi söker dig som har tidigare chefs-/ledarerfarenhet men som nu är mogen för en ny/större utmaning.
• Du har tidigare erfarenhet från backoffice/administration, lager och leveranser.
• Du har förmågan att se hela flödet från beställning till leverans hos kund för att därigenom kunna utveckla värdekedjan och kundnöjdheten.
• Du är en stark ledare som är skicklig på att motivera personalen och säkerställa en effektiv och kundorienterad organisation.
• Som person är du kommunikativ och har förmågan och intresset av att skapa goda och långsiktiga relationer både internt och externt.
• Du har en analytisk ådra med förmåga att arbeta operativt samtidigt som du kan tänka strategiskt.
• Du är flytande i svenska i tal och skrift.
• Vi arbetar med Movex/M3 som affärssystem och du behärskar Office-paketet.

För att vara framgångsrik tror vi att du är:
• Professionell
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Engagerad
• Självgående
• Initiativrik
• Noggrann

Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Peder Bjursten, Polia, telefon 073 944 54 60. Vi vill ha din ansökan snarast. Ansök här.