I ett unikt samarbete lanserar nu Ricoh Sverige, IBM, Coor och Kinnarps Sverige konceptet Co-Lounge.
Co-Lounge är ett forum för kreativitet och utveckling inom Workstyle Innovation. Här bjuds man in till inspirerande möten och kan bland annat ta del av innovativa workshops och events, prova på nya arbetsplatser och uppleva de lösningar, produkter och tjänster som Co-Lounge partners erbjuder.
"-Vi tror det behövs en annan typ av forum och yta idag; en arena där vi utifrån samarbete kan bjuda in våra kunder till samtal och innovationsmöten kring hur de utvecklar sina arbetsprocesser", säger Tobias Andersson, Direktör Communication Services på Ricoh Sverige AB. "Framtidens affärer och utveckling finns bortom gränserna för bara vårt bolag; öppenhet till våra partners kommer gynna våra kunder och ge dem större möjligheter till utveckling".
Mattias Wahlgren, Innovation Manager på Coor fyller i: -"Vår vision är att Co-Lounge genom sin unika kombination av lösningar, där vi bjuder in kunder att komma till den fysiska mötesplatsen och samtidigt även få uppleva de digitala ytorna, skall ge kunderna ny inspiration och kunskap kring innovativa tjänster, både digitala och fysiska".
"Det föds nya ideér när vi jobbar över gränserna. "Let´s Co-Create" är vår devis i konceptet och den energin som skapas här är kunderna i allra högsta grad delaktiga i", säger Eva Persson, försäljningschef Kinnarps Stockholm om Co-Lounge. "För Kinnarps är detta ett nytt forum där vi har möjlighet att ta med kunderna på möten och i utvecklingsprocesser, där kommunikationslösningar integrerat med våra smarta workplace-lösningar är en del av det man upplever."
Magnus Mårtensson som är Country Manager Commercial Sales & CSP på IBM, berättar att IBM är ledande inom forskning kring Artificell Intelligens. "Co-Lounge är ett spännande forum där vi verkligen kan se hur vi kan skapa reell kundnytta med våra tjänster och lösningar, möta kunderna och visa det vi jobbar med. Med våra 3000 forskare i 12 lab på sex kontinenter behöver vi också möta kunderna ofta och lyssna på vad de behöver och även hjälpa dem förstå vad digital transformation och AI kan göra i just deras verksamhet. Co-Lounge är den ytan för oss."
På Co-Lounge har det redan smygstartats med kundmöten, workshops, Workstyle Thinking Meetings och under hösten blir det mer av den varan samt flera events med föreläsningar, Business Speed Dating med mera.
Co-Lounge bjuder in kunder att ha sina möten här, visar arbetsprocesser som utvecklar deras och som inspirerar dem att ta nästa steg i deras egna utveckling. I Co-Lounge digitala och fysiska yta bjuds det alltid på mer kunskap och upplevelser. I Co-Lounge skapas förutsättningar för att utveckla kundernas arbetsprocesser inom kommunikation.
Kort om Co-Lounge
Co-Lounge är ett koncept skapat i samarbete mellan Ricoh Sverige, IBM Svenska AB, Coor samt Kinnarps. Konceptet är utvecklat i samarbete med designbyrån och co-partnern Dallasday. Co-partners är även Flowscape samt Co-Ideation. Co-Lounge vision är att vara en mötesyta inom kommunikationsområdet, att driva innovation och utveckling samt att inspirera människor i arbetslivet att ta nästa steg i att utveckla sina arbetsprocesser. Idag finns en fysisk plats i Stockholm, och flera digitala ytor, men Co-Lounge planerar för fler platser och med både Nordiska och globalt representerade partners är möjligheterna gränslösa.
Gemensamt finns Co-Lounge partners representerade i mer än 170 länder och erbjuder tjänster och lösningar inom områden som Kommunikation, IT, Facility Management, Dokumenthantering, Inrednings- och arbetsplatslösningar, kognitiv teknik, artificiell intelligens, Molnbaserade lösningar, Office Movement och Design.