Vi producerar och levererar enligt plan (COVID-19)

Kinnarp 27 april 2020

Kära partners och kunder,

För oss på Kinnarps är säkerheten och omsorgen för våra kunder och medarbetare vår högsta prioritet. Just nu anpassar vi oss dagligen för att hantera den stora hälsoutmaningen som orsakats av COVID-19 (Corona-virus). Vi lyssnar på experterna och följer noggrant hälsoriktlinjerna från World Health Organization (WHO) när det gäller anställda och besökare vid alla våra anläggningar och showroom.

Som läget är nu så producerar våra fabriker i Sverige enligt plan. Vi har kontroll över hela vår tillverkningsprocess och följer noggrant rådande hälso- och säkerhetsföreskrifter. Våra leveranser går som planerat i hela Europa och vi kan leverera säkert i en obruten kedja ända fram till dig som kund. Våra leveransmontörer följer de åtgärder som krävs för att säkerställa våra kunders säkerhet.

Vårt mål är att fortsätta leverera hållbara inredningslösningar till våra kunder. Trots att läget just nu är besvärligt med arbetsplatser som hålls stängda kan detta vara ett smidigt tillfälle att ta emot leverans och installation av oss utan att det påverkar den dagliga verksamheten.

Då situationen i världen förändras ständigt, följer vi utvecklingen och kommer fortsätta hålla er informerade om vilka åtgärder vi tar.

Ta hand om er nu och tveka inte att höra av er till oss om ni har frågor eller funderingar.

Du hittar ditt lokala Kinnarps kontor via här.